Kampagne satte fokus på utraditionelle begravelser

Rustvognen skal ikke være sort. Der skal synges popsange i kirken, og rustvognen skal køre forbi særlige mindepunkter. Danskerne har i den senere tid efterspurgt utraditionelle og mere personlige begravelser. En kampagne fra Begravelse Danmark satte fokus på mulighederne.

pressemeddelse_Annonce_2
”Danskerne er begyndt at efterspørge en anden type begravelser, end vi har været vant til. I dag bliver der f.eks. sunget sange af Kim Larsen, børn og unge får lagt legetøj og bamser i kisten, ældre får pibe og tobak med i kisten, den sorte farve på rustvognen skiftes ud med andre farver, og stadig flere af vores bedemænd køre forbi et særligt mindepunkt på vejen. Alt det var utænkeligt for ti år siden. Som landets største begravelsesforretning har vi heldigvis ressourcer til at imødekomme de fleste ønsker – og skulle ønsket vedrører vores biler så råder vi over en mangefarvet bilpark og disse rustvogne kan vi flytte rundt i hele Danmark fortæller Mogens Balling, der er direktør i Begravelse Danmark. Begravelse Danmark har lanceret en kampagne, der satte fokus på budskabet om, at livet er noget særligt, og at det sidste farvel derfor også bør være det. Kampagnen afdækkede mulighederne for en personlig og individuel begravelse.
”Vi havde naturligvis en stor udfordring i forbindelse med kampagnen, fordi mange danskere har berøringsangst i forhold til døden og begravelser, men vi oplevede, at de individuelle begravelser i langt højere grad medvirker til et bedre minde om afdøde for de pårørende, som jo skal leve videre med mindet om afdøde og den smukke afsked, som de pårørende har tilrettelagt sammen med Begravelse Danmark. Det er den viden og mulighed, vi gerne vil sprede til danskerne,” siger Mogens Balling. Kampagnen kørte på TV og i printmedier samt begravelsedanmark.dk, Facebook og You Tube. Derudover var der i forbindelse med kampagnen en proaktiv PR-indsats med inddragelse af nogle de gode casehistorier fra den virkelige verden. Det er bureauet Konstellation, der udviklede kampagnen i samarbejde med Begavelse Danmark.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

Mogens Balling, direktør for Begravelse Danmark. Tlf. 20 22 64 15 mba@bfd.dk

 FIND DIN LOKALE BEDEMAND

RING DØGNET RUNDT

52 112 112